درد کشیدن دندان چقدر است؟

۲۷ بازديد

آیا کشیدن دندان درد دارد؟

 

اینکه عده‌ای تصور می‌کنند کشیدن دندان همراه با درد زیادی است، یک تصور کاملا اشتباه است.متخصص لمینت دندان رشت در گذشته شاید چون دندانپزشکان تجربی از روش‌های کاهش درد کشیدن دندان استفاده نمی‌کرده‌اند، بیمار درد زیادی را تجربه می‌کرده است؛ امروزه نیز اگر از بی‌حسی حین درمان استفاده نشود، این پروسه با درد زیادی همراه خواهد بود.
همچنین توجه داشته باشید که بعد از کشیدن دندان ممکن است فرد با درد نسبتا زیادی مواجه شود؛ به طوری که اگر از روش‌های تسکین و درمان درد بعد از کشیدن دندان استفاده نشود، ممکن است این درد خیلی آزار دهنده باشد.
این روش‌ها ممکن است شامل استفاده از قرص‌های مسکن، کمپرس سرد یا استفاده از خیلی از روش‌های دیگر باشد

اقدامات دندانپزشک برای بی حسی دندان قبل از درمان

دندانپزشک ممکن است با توجه به شرایطی که بیمار دارد، از هر یک از سه روش زیر برای بی‌حسی کردن ناحیه مورد نظر استفاده کند:

  1. تزریق بی حسی موضعی

    دارو‌های بی‌حسی معمولا با بلاک کردن قسمتی از عصب مربوطه، آن ناحیه را بی‌حس می‌کنند. تنها دردی که ممکن است بیمار تجربه کند، حین تزریق بی‌حسی است. گرچه اگر دندانپزشک از مهارت خوبی برخوردار باشد، همین تزریق هم با درد خیلی کمتری انجام خواهد شد.
    دقت داشته باشید که خود بی‌حسی موضعی می‌توانند شامل روش‌های زیادی باشد. این را هم به خاطر بسپارید که تزریق بی‌حسی در فک بالا، نسبت به فک پایین درد بیشتری دارد. به طوری که گاهی اوقات درد آن خیلی آزار دهنده است.
    اما در اکثر موارد، دندانپزشک برای کاهش درد ناشی از تزریق بی‌حسی، از یک سری بی‌حسی‌های سطحی روی لثه نیز استفاده می‌کند. استفاده از این بی‌حسی‌ها باید ۱ تا ۲ دقیقه قبل از تزریق صورت بگیرد.

  2. بیهوشی با آرام بخش

    بیهوشی با آرام بخش به گونه‌ای است که متخصص بیهوشی با استفاده از داروهای آرام‌ بخش، بیمار را تا آستانه بیهوشی می‌برد، اما بیمار بیهوش نخواهد شد. در واقع این روش از نوعی آرام بخش عمیق استفاده می‌کند.

  3. بیهوشی عمومی

    در این روش متخصص بیهوشی در کنار دندانپزشک حضور دارد تا در ابتدا بیمار را با استفاده از داروهای بیهوشی، بیهوش کند. در حین پروسه درمانی نیز باید شرایط و وضعیت بیمار چک شود تا مشکلی برای وی به وجود نیاید. مطمئنا روش بیهوشی نسبت به بی‌حسی از عوارض و ریسک بیشتری برخوردار است. اما در برخی شرایط دندانپزشک مجبور است از این روش استفاده کند.

کشیدن دندان به صورت ساده بیشتر درد دارد یا با جراحی؟

کشیدن دندان چه به صورت ساده و چه به صورت جراحی هیچ گونه دردی نخواهد داشت. در هر دو صورت از روش‌های مذکور برای برای بی حسی استفاده می‌شود. به همین دلیل هیچ گونه جای نگرانی وجود ندارد.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

کشیدن کدام دندان درد بیشتری دارد؟

فرقی نمی‌کند شما کدام دندان را بکشید؛ دندانپزشک برای هر دندانی که نیاز به عمل جراحی یا کشیدن داشته باشد، بی‌حسی را تزریق خواهد کرد و هیچ احساسی در حین عمل نخواهید داشت. صرفا ممکن است فشار ناشی از برخی وسایل را احساس کنید که با حس درد خیلی متفاوت است و اصلا ناراحتی به همراه ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.